Retur- och återbetalningspolicy
Vi har en 14-dagars returrätt, vilket innebär att du har 14 dagar på dig att begära en retur efter att du har fått din vara. Kunden står för kostnaden för returfrakten, men i vissa fall kan vi, efter eget gottfinnande, stå för returfrakten.
Om du har köpt en IPL-laser hårborttagare, omfattas du istället av vår 60 Dagars Nöjdhetsgaranti. Detta innebär att du har möjlighet att returnera produkten inom 60 dagar om du inte är nöjd, förutsatt att du uppfyller våra specifika villkor. Klicka här för att läsa villkoren.
Returvillkor
För att vara berättigad till retur måste varan vara i samma skick som du fick den, oanvänd eller varsamt testad (gäller IPL-laser hårborttagare), med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller bevis på köpet. Samtliga returer skall skickas spårbart.
För att initiera en retur måste du kontakta kundtjänst på dera.kontakt@gmail.com.
Om din retur accepteras skickar vi instruktioner om hur och vart du ska skicka ditt paket. Varor som returneras utan att ha behandlats genom kundtjänst kommer inte att accepteras. Returetiketter finns att köpa på närmaste postombud, alternativt online. Returer är också föremål för våra administrationsavgifter, som anges nedan.
Kontakta oss gärna vid eventuella frågor om returer på dera.kontakt@gmail.com.
Defekta produkter eller felaktiga varor
Kontrollera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du fått fel vara, så att vi kan utvärdera problemet och åtgärda det.
Undantag/artiklar som inte kan returneras
Vissa typer av artiklar kan inte returneras, som anpassade produkter (t.ex. specialbeställningar eller personliga artiklar) och varor för personlig vård (t.ex. skönhetsprodukter). Vänligen kontakta oss om du har frågor eller funderingar om din specifika vara.
Tyvärr kan vi inte ta emot returer på presentkort.
Byten
Det snabbaste sättet att säkerställa att du får den önskade varan är att returnera varan du har, och när returen är godkänd göra ett separat köp för den nya varan. Om en rabattkod användes kommer kundtjänst att ge dig en ny kod.
Europeiska unionens 14 dagars ångerfrist
Utan hinder av ovanstående har du rätt att avbryta eller returnera din beställning inom 14 dagar, oavsett anledning och utan motivering, om varan skickas till Europeiska unionen. Som ovan måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller bevis på köpet. Notera att vi inte kan avbryta en beställning när den redan skickats.
Återbetalningar
Vi meddelar dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur och förmedlar huruvida returen har godkänts eller inte. Om den godkänns får du automatiskt pengarna tillbaka på din ursprungliga betalningsmetod inom 5 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen.
Betalningsavgifter
För returer (ej skadade eller felaktiga varor) står kunden för eventuella fraktkostnader till vårt lager.
Distansavtalslagen ger ej kund rätt att begära återbetalning av kostnader för transport & transaktionskostnader eller annan utförd tjänst.
I vissa fall kan vi, efter eget gottfinnande, stå för returfrakten. Kontakta oss vid frågor.
Paket som inte hämtas ut
Om paket inte hämtas ut från postombudet debiterar vi en avgift på 250 SEK samt ytterligare 70 SEK per vara. Om orderbeloppet överstiger 800 kr debiterar vi en avgift på 300 SEK samt ytterligare 100 SEK per vara. Vi kan dock i vissa fall skicka paketet på nytt, och då behöver du endast betala fraktkostnaden (oftast runt 150 SEK för 1-2 varor). Om det handlar om 4 eller fler artiklar debiteras 200 kr per artikel, utöver den första.